Pārlekt uz galveno saturu

Maijs

10 Notiks starptautiskā mērogā unikāls pilsētplānošanas pasākums “Mad City Happening 2018”

Notiks starptautiskā mērogā unikāls pilsētplānošanas pasākums “Mad City Happening 2018”

Šī gada 31. maijā – 1. jūnijā Rīgā notiks starptautisks pilsētplānošanas pasākums “Mad City Happening 2018”. Pasākums veltīts viedo pilsētu koncepta attīstībai, fokusējoties uz jaunākajām un neparastākajām idejām tehnoloģiju jomā, kā arī uz sabiedrības iesaisti pilsētas vides pilnveidošanā. Tas pulcēs ap 500 dalībnieku no 15 pasaules valstīm.

“Mad City” piedalīsies izcili eksperti, tostarp divi no pasaules TOP 10 ietekmīgākajiem urbānistiem:

  • pasaulslavenais dāņu arhitekts Jans Gēls (Jan Gehl), kurš pazīstams ar pilsētplānošanas un pilsētvides dizaina veidošanu cilvēka mērogā;

  • amerikāņu inženieris Čārlzs Marons (Charles Marohn) - organizācijas “Strong Towns” dibinātājs un prezidents, kurš runās par modeļiem, kas pilsētām palīdz kļūt finansiāli spēcīgām un elastīgām savā attīstībā.

Savā pieredzē dalīsies arī ietekmīgais investīciju banķieris un bijušais Ukrainas ekonomikas ministrs Aivars Abromavičius (Aivaras Abromavicius), pilsētplānotājs un gŗāmatu autors no Zviedrijas Aleksandrs Štāle (Alexander Stahle), žurnālists, futurologs un urbānists Gregs Lindsejs (Greg Lindsay), kā arī vēl 20 aizraujoši runātāji no 12 pasaules valstīm. 

Neils Balgalis, pilsētplānotājs un “Mad City Happening 2018” idejas autors: “Šis patiešām ir unikāls notikums gan saturiski, gan formāta ziņā, un to apliecina fakts, ka vienkopus mums ir izdevies savākt tāda līmeņa zvaigznes, kuras parasti neizdodas satikt pat visa mūža laikā. Līdz ar “Mad City” arī Rīga parādās uz pasaules kartes kā spilgtu notikumu un jaunu ideju radīšanas teritorija.”

“Mad City Happening 2018” galvenā tēma ir “Pilsēta un nauda”, kas ļaus pārdomāt neparastās attiecības starp pilsētu un naudu, iepazīt jaunus pilsētu attīstības finansējuma veidus, kā arī atklāt pilsētu apslēpto vērtību jeb tā saucamo neredzamo naudu – vidi, tehnoloģijas un citas inovācijas, kas palīdz piesaistīt investorus, jaunus biznesus, iedzīvotājus un veicina attīstību.

Šī gada “Mad City Happening” ir unikāls arī ar 1. jūnijā notiekošo pilsētplānošanas hakatonu – ideju sacensībām, kurās komandas veidos un prezentēs savas radošās vīzijas par VEF apkārtnes teritorijas uzlabošanu. Uzvarētāju komandas balvās saņems 10 000 eiro!

Juris Binde, LMT prezidents: “Maija sākumā LMT un citi vadošie tehnoloģiju uzņēmumi, apvienojot spēkus ar nekustamo īpašumu attīstītājiem un VEF Kultūras pili, vienojās attīstīt VEF apkārtni kā viedvalsts modeli, kur tiek izvietotas, attīstītas, aprobētas tehnoloģiju inovācijas pilsētvidē, kur pulcējas un savstarpējā sadarbībā jaunas idejas un iespējas ģenerē radoši, tehnoloģiski domājoši, inovatīvi, uzņēmīgi cilvēki. “Mad City” hakatons ir lieliska iespēja piesaistīt gan starptautiskos ekspertus, gan vietējos uzņēmumus un apkārtnes iedzīvotājus teritorijas tālākās attīstības plānošanā. Turklāt tas nes Latvijas vārdu pasaulē!”

“Mad City” pulcē visdažādākos pilsētas slāņus – baņkierus un māksliniekus, attīstītājus un urbānistus, tehnoloģiju uzņēmumus un dabas draugus, kā arī pilsētplānotājus, arhitektus, inženierus, antropologus un politiķus. Dalībniekiem ir iespēja ne tikai klausīties pasaules līmeņa ekspertu lekcijas, piedalīties diskusijās, bet arī veidot jaunus kontaktus, mācīties, atpūsties un izklaidēties.

Pasākums norisināsies divās unikālās vietās Rīgā – “Godvil” telpās bijušās rūpnīcas “VEF” teritorijā (31. maijā) un VEF Kultūras pilī (1. jūnijā). Vairāk informācijas: www.madcity.lv.

“Mad City Happening 2018” atbalsta LMT, EK pārstāvniecība Latvijā, Dānijas Kultūras institūts,  New Hanza Capital, VEF Kultūras pils, “Microsoft”, Ziemeļvalstu Ministru padome.

SVARĪGI! LTRK biedrien 30% atlaide izmantojot atlaižu kodu: 

lemon30ltrk 

Kontaktinformācija

Neils Balgalis | + 371 29235017 | neils@grupa93.lv

pirmā lapa

15 DATU DROŠĪBA: kā pasargāt uzņēmuma un privātpersonu datus.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera sadarbībā ar Lattelecom aicina uz semināru

 

DATU DROŠĪBA: kā pasargāt uzņēmuma un privātpersonu datus

 

Pieaugot IKT pakalpojumu klāstam un strauji attīstoties tehnoloģijām, datu drošība un to apdraudējums skar arvien lielāku sabiedrības daļu. Kiberdrošības riskam mūsdienās ir pakļauti gan uzņēmumu, gan privātpersonu dati.

 

Latvijā vidēji vienā mēnesī tiek reģistrētas vairāk kā 100 000 apdraudētas IP (internet protocol) adreses, kur vairāk kā 80% gadījumos apdraudējumu veido iekārtas ar interneta pieslēgumu. Veicot IT apdraudējuma diagnostiku un sistēmu drošības auditu iespējams ne vien iegūt informāciju par IT drošības riska tendenci, bet izvērtēt kādi pasākumi ir jāveic, lai uzņēmuma biznesa dati būtu drošībā.

 

Sākot ar 2018. gada 25.maiju, visiem komersantiem, valsts un pašvaldību iestādēm būs jāievēro un jāpiemēro Vispārīgās datu aizsardzības regulas  (VDAR) prasības attiecībā uz personas datu glabāšanu, apstrādi un šādu datu brīvu apriti. Jaunā regula ieviesīs jaunas un stingrākas prasības attiecībā uz datu apstrādi un uzglabāšanu, palielinās datu subjektu kontroli pār tā datiem, kā arī noteiks stingrākas prasības pret datu elektronisko un datu apstrādes darbību uzglabāšanu, līdz ar ko IT sistēmas būs jāpielāgo tā, ka pārzinis var izpildīt datu subjekta likumīgās prasības un Valsts datu inspekcijas prasības noteiktajos termiņos. Administratīvais sods par regulas neievērošanu var sasniegt līdz pat 20 milj. vai 4% no uzņēmuma iepriekšējā finanšu gadā gūtā gada apgrozījuma.

 

Par ko runāsim:

1.Tendences pasaulē un Latvijā: kiberuzbrukumu skaits pieaug un hakeri atrod arvien jaunas IT drošības nepilnības;

2. Kā uzņēmumi un privātpersonas var mazināt risku un kiberuzbrukumu sekas (paroles, programmatūras atjauninājumi, interneta drošība);

3. Esošais fizisko personu datu apstrādes tiesiskais regulējums Latvijā un Jaunā Vispārīgo datu apstrādes regula.

4. Galvenās izmaiņas saistībā ar Jauno vispārīgo datu apstrādes regulu.

5. Darbības plāns uzņēmumiem, ko būtu primāri nepieciešams paveikt līdz 2018.gada 25.maijam (rekomendācijas un piemēri).

6. Kādi risinājumi biznesa uzņēmumiem ir pieejami IT drošības pilnveidošanai un VDAR regulas prasību izpildei;

 

Semināru vada:

Sarmīte Mickeviča, Lattelecom drošības risinājumu pakalpojumu vadītāja.

Dainis Lukaševičs, Lattelecom datu aizsardzības projektu vadītājs.

 

Dalības maksa: BEZMAKSAS

 

Reģistrācija: https://ej.uz/Lattelecom_150518

 

 

 

24 Seminārs „E-komercija un interneta veikali Vācijā”

Seminārs “E-komercija un interneta veikali Vācijā”

Arvien vairāk cilvēku iepērkas internetā. Tā ir iespēja uzņēmējiem sasniegt savu klientu daudz vienkāršāk ne tikai izmantojot sava uzņēmuma mājaslapu, bet arī izmantojot kādu no e-komercijas platformām. Semināra mērķis ir radīt izpratni par e-komercijas nozīmīgumu Vācijas tirgū, un paredzēts uzņēmumiem, kuri plāno uzsākt tiešsaistes pārdošanu Vācijā vai kuriem ir neliela pieredze šajā jomā, kā arī visiem, kam ir interese par e-komercijas jautājumiem Eiropā. Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera (AHK) aicina uz semināru „E-komercija un interneta veikali Vācijā”, kas notiks 24. maijā no plkst. 13.00-17:00 Rīgā, AHK birojā.

Vācija ir lielākais patēriņa tirgus Eiropā. 2017. gadā gandrīz 50 miljardi eiro tika iztērēti E-komercijai B2C tirgū Vācijā. Jaunākie pētījumi liecina, ka 76% vāciešu izvēlas iegādāties preces internetā. Vācija ir lielākais noieta tirgus Eiropā un piedāvā daudzas biznesa iespējas arī Latvijas uzņēmumiem. Interneta tirdzniecības apgrozījums Vācijā ir pieaudzis par 9%, no gada uz gadu iepirkšanās internetā aizstāj klasisko iepirkšanos. Arī Latvijas pakalpojumu sniedzēji jau ir veiksmīgi šajā tirgū. Tomēr noteikumi bieži vien ir stingrāki nekā Latvijā, piemēram, datu pieprasīšana un datu aizsardzība, jautājumos par preču aplikšanu ar nodokļiem un daudzi juridiski jautājumi. Kā arī, Vācijas klientiem ir cita izpratne par to, kā ir jāizskatās interneta veikalam.

Šie un citi jautājumi tiks pārrunāti un skaidroti intensīvā trīs stundu ilgajā seminārā. Dalībnieki varēs uzdot jautājumus un apspriest savu pieredzi kopā ar semināra lektoriem. Pieredzē dalīsies Vācijas zvērināta advokāte Anna Kerstin Krüger (BDOlegal.de), kura stāstīs par juridiskiem aspektiem darbā ar interneta veikalu un ar e-komercijas platformām. Uz citiem svarīgiem jautājumiem par e-komerciju, interneta veikaliem, kā arī par digitālo marketingu, seminārā atbildēs Alpro GmbH digital brand menedžeris Manus Cleven, kam ir akadēmiskā un praktiskā pieredze šajās jomās kā pasniedzējam, tā arī uzņēmējdarbības veicinātajām e-vidē. Praktiskajā pieredzē par savu interneta veikalu dalīsies Jānis Brikmanis, SIA Baltijas Biroju Serviss vadītājs, kas darbojas gan Vācijas gan Latvijas tirgū - buerooutlet.de un labakie.lv.

Semināram iespējams pieteikties līdz šā gada 18. maijam www.ahk-balt.org vai rakstot uz e-pastu gvanca.grigolija@ahk-balt.org. Dalībnieku skaits ir ierobežots. Dalības maksa 99 EUR + PVN (AHK un LTRK biedriem – 20 % atlaide).

Kontaktpersona:

Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera, Gvanca Grigolija,

Tel. +371 6611 9817, E-pasts gvanca.grigolija@ahk-balt.org

www.ahk-balt.org

29 Vasaras akadēmija: 3 dienu intensīvie lietišķās vācu valodas un kultūras kursi

Vasaras akadēmija: 3 dienu intensīvie lietišķās vācu valodas un kultūras kursi

Jūs jau runājat vācu valodā B1 līmenī vai labāk, bet vēlaties uzlabot savas prasmes, strādājot ar Vācijas klientiem, biznesa partneriem vai kolēģiem?

Trīs dienu laikā šis biznesa vācu valodas kurss iemācīs vissvarīgākās frāzes. Kurss norisināsies mazās grupās un palīdzēs izveidot dialogus un pielietot tos praktiskās situācijās.

Kursa mērķis ir sniegt praktisku vācu valodas un lietišķās saskarsmes zināšanas Latvijas uzņēmējiem, kuri vēlas uzsākt uzņēmējdarbību Vācijas tirgū un sadarbojas ar vācu partneriem. Jūs ne tikai iemācīsieties runāt, bet arī sagatavot e-pastus un vēstules vācu valodā. Turklāt jūs saņemsiet ieskatu Vācijas biznesa kultūrā. Intensīva apmācība piedāvā arī iespēju izveidot kontaktus ar citiem uzņēmējiem.

Kā mūsu pasniedzējus mēs aicinām profesionāļus:

  • Laura Ritenberga-Kinder, Mg. personāla attīstībā, Vācijas zvērināta tiesu tulce, tulkotāja (DE, LV, RU), ILPS tulkošanas aģentūras īpašniece (Vācija)
  • Ilona Baumane-Vītoliņa, Latvijas Universitāte Biznesa, Ekonomikas un vadības fakultātes docente

Semināram iespējams pieteikties līdz šā gada 6. jūnijam www.ahk-balt.org vai rakstot uz e-pastu gvanca.grigolija@ahk-balt.org. Dalībnieku skaits ir ierobežots.

24 akadēmisko stundu cena ieskaitot darba materiālus un ēdienreizi ir 389 Eiro + PVN vienai personai. (AHK un LTRK biedriem – 20 % atlaide).

Katram nākamajam dalībniekam no viena uzņēmuma tiek piemērota 20% atlaide no sākotnējas cenas.

Kontaktpersona:

Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera, Gvanca Grigolija, Tel. +371 6611 9817, E-pasts gvanca.grigolija@ahk-balt.org, www.ahk-balt.org

31 Pasākums biznesa uzsācējiem – “Starta diena”

31. maijā notiks vērienīgais bezmaksas pasākums jaunajiem uzņēmējiem – “Starta diena”. “Starta diena” piedāvās unikālu un vispusīgu saturu sākot ar informāciju par atbalsta iespējām jaunajiem uzņēmējiem līdz pat “ātrajiem randiņiem” ar vadošajiem biznesa jomas ekspertiem un konsultantiem.

Uz pasākumu ir aicināts ikviens interesents, kuram ir biznesa ideja un vēlme to īstenot, kā arī ikviens uzņēmums vecumā līdz 5 gadiem, kas meklē izaugsmes iespējas. Pasākuma apmeklētāji varēs uzzināt, kādas atbalsta iespējas jaunam biznesam sniedz valsts, kā pārdomāti plānot un finansēt ideju, iedvesmoties no vadošajiem biznesa ekspertiem, kā arī nodibināt noderīgus kontaktus.

“Starta dienu” rīko ALTUM un Ekonomikas ministrija, tā norisināsies plkst. 10:00-15:00 (reģistrācija no plkst. 9:30). Visi interesenti ir aicināti bez maksas pieteikt savu dalību ALTUM interneta vietnē https://www.altum.lv/lv/notikumi/  līdz 30. maijam.

Seminārā ar mācību lekcijām uzstāsies pieredzējuši uzņēmēji, biznesa konsultanti – “Tech Hub” līdzdibinātājs Ernests Štāls par to, kā prezentēt savu ideju; mārketinga aģentūras “Infinitum” dibinātājs un zīmolvedības eksperts Egils Boitmanis par biznesa jēgu un pārdošanas rīkiem; ALTUM Rīgas reģiona vadītāja Diāna Karacejeva par biznesa idejas pārdomātu finansēšanu. Savukārt ar uzņēmējdarbības pieredzes stāstiem un padomiem dalīsies vairāki uzņēmēji - Zane Gusta (LavenderVilla), Jānis Jātnieks (WIDE virtuālā klīnika), Dace Draveniece (Muhamors), Enno Ence (MILZU!), kā arī komiķis Rūdolfs Kugrēns, kura dzīvesveids ir viņa bizness.

Pasākumā unikāla iespēja būs arī “ātrie randiņi” ar vadošajiem dažādu nozaru ekspertiem, kas sniegs individuālas konsultācijas par konkētiem jauno uzņēmēju jautājumiem vai problēmsituācijām. “Ātro randiņu” ekspertu vidū būs LatBAN pārstāvis Juris Birznieks (par biznesa modeļa izveidi un finansēm), Ideju un inovāciju institūta pārstāve Elīna Miķelsone (par biznesa idejas formulēšanu), biznesa koučs Dāvids Štēbelis, Grant Thornton Baltic partnere Ilze Palmbaha (par grāmatvedības jautājumiem) u.c. Tematu loks, par ko varēs konsultēties, ir ļoti plašs, ieskaitot mārketingu, komunikāciju sociālajos tīklos, eksportu, zīmolvedību, e-komerciju, start-up veidošanu, biznesa finansēšanu. Pilns ekspertu saraksts būs pieejams ALTUM mājas lapā notikumu sadaļā. Pasākuma dienā, reģistrācijas laikā, dalībnieki būs aicināti reģistrēties pie ekspertiem, ar kuriem vēlas tikties “ātrajā randiņā”.

Ne mazāk būtisks ieguvums “Starta dienas” dalībniekiem būs iespēja vienuviet sastap valsts un privātās organizācijas, kuras var būt noderīgas biznesa uzsācējiem. Kopumā pasākuma apmeklētājus individuāli konsultēs eksperti no vairāk nekā 15 organizācijām: ALTUM, Valsts ieņēmumu dienesta, Uzņēmumu reģistra, Nodarbinātības valsts aģentūras, Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra, Startin.lv, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Francity, Francorp, Izglītības un zinātnes ministrijas, komercbankām u.c.Starta diena